Aktuelles / Aktuális

2018 szeptemberében a németországi partner, a Holstenschule Neumünsterben adott otthont a találkozónak. A vendéglátók számos matematikai játékötletet készítettek elő, amelyeket a munkacsoportok továbbfejlesztettek, kipróbáltak, majd korrigáltak. Meghatározó élményt jelentett egy német nyelvű szerepjáték, az ún. Europaspiel (Európa játék), amelynek során a diákok az Európai Parlament törvényhozó munkáját szimulálták.

Im September 2018 wurde das Treffen bei dem deutschen Partner, in der Holstenschule (Neumünster) veranstaltet. Die Gastgeber bereiteten zahlreiche mathematische Spielideen vor, die von den Arbeitsteams weiterentwickelt, ausprobiert und korrigiert worden sind. Das Europaspiel, ein deutschsprachiges Rollenspiel war ein wichtiges Erlebnis, weil die Schüler die Gesetzgebung im Europäischen Parlament simuliert haben.

2017-ben új német munkanyelvű Erasmus+ program indult a Kecskeméti Bolyai János Gimnázium munkáját segítő Appendix Alapítvány égisze alatt. Célja a diákok kreativitásának fejlesztése, amelyet a játékalapú tanítási módszereket kidolgozó jó gyakorlatok cseréjével kívánnak elérni.

Im Jahre 2017 startete ein neues deutschsprachiges Erasmus+ Projekt mit der Koordinierung der Appendix Stiftung. Das Ziel des Projektes ist die Entwicklung der Kreativitat der Schüler. Das wollen wir mit dem Austausch von guter Praxis, erreichen, und Methoden auf Spielbasis anbieten.

Az első találkozó színtere Aabenraa, a dániai német kisebbség gimnáziuma volt, ahol a vendéglátók és a kecskeméti bolyaisok mellett a neumünsteri Holstenschule diákjai, a várnai Yoan Ekzarh nyelvi gimnázium tanulói és az olaszországi Busto Arsizióban működő Enrico Tosi közgazdasági szakközépiskola németes csoportja vett részt.

Zum ersten Treffen kam es in Apenrade, im Deutschen Gymnasium für Nordschleswig, wo die Schüler und Lehrer aller Partnerschulen (Holstenschule aus Neumünster, Yoan Ekzarh Fremdsprachengymnasium aus Varna, Enrico Tosi Ökonomisches Technikum aus Busto Arsizio, Appendix Stiftung für das Bolyai János Gymnasium) teilgenommen haben.

A találkozó során több tanulást segítő játékötlet kidolgozását kezdték meg a részt vevők, és megalapították a CLUE (Creativity – Learning – Understanding - Education) elnevezésű virtuális játékcéget, amely a projektmunka koordinálását fogja segíteni a jövőben.

Die Teilnehmer haben mehrere Lernspielideen bearbeitet, die virtuelle Spielfirma CLUE (Creativity – Learning – Understanding – Education) gegründet, die die Koordination des Projektprozesses übernimmt.

A következő állomás Várna volt, ahol megrendeztük az első iskolai játéknapot a várnai Yoan Ekzarh Idegennyelvi Gimnázium németet tanuló diákjai bevonásával, és a már Dániában kidolgozott játékötletek megvalósítása során összemérhették ügyességüket, tudásukat és kreativitásukat a nemzetközi diákcsapatok. A találkozón emellett biológiai, történelmi és idegennyelvi tematikájú csapatjátékok, kvízjátékok valamint szókincsfejlesztő játékok tesztelése zajlott.

Die nächste Station war in Varna , wo wir den ertsen Spieletag veranstaltet haben, an dem auch die deutschlernenden Schüler der Gastgeberschule mitgemacht haben. Während der Durchführung der in Apenrade bearbeiteten Spielideen konnten die internationalen Schülerteams ihre Geschicklichkeit, Wissen und Kreativität ausprobieren. Die Teilnehmer haben auch Gruppen-, Qiuz- und Wortschatzspiele in Biologie, Geschichte und Fremadsprachenunterricht getestet.

EU Erasmus+